AZ Pojetí herních mechanik (@Szeiner)

Azulgar v budoucnu - Arkáda nebo simulátor?

  • Arkáda

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    2

Evelas

Petty Officer
Staff member
Torchbearer
Jakým směrem chcete, aby se hra ubírala?
Více k arkádě (jako třeba Everspace nebo Freelancer) nebo k simulátoru (Elite, Star Citizen)?

Jedná se hlavně o to, kterým směrem by se ladily herní mechaniky jako 6DF ovládání, letová fyzika, zbraně apod.

Momentálně je Azulgar silně arkádový.
 

Tarzan

Crewman
Torchbearer
Tak původně jste mluvili o sandboxu, takže něco spíš jako vesmírnej minecraft, space engineers, star citizen apod. A to je fajn, to ale neznamená, že do hry nemohou být zakomponovány i minihry jako battle royale, domination, king of the hill, nebo dobývání jako v Battlefieldech potažmo Heroes and generals.
Výhoda sandboxu je v tom, že se jen vytvoří herní mechanismy, textury, a další základní stavební kameny/pravidla fungování světa a necháte hráče samotné svět tvořit. viz minecraft.
jinak hra může probíhat na několika rovinách.

1. Makro - dominance a ovládání území, kde by buď 3-5 největších klanů/aliancí bylo na začátku periody (řekněme 1 kalendářní měsíc) prohlášeno za frakce, ke kterým se mohou připojit hráči z menších klanů a solo hráči a bojovat za ně při dobývání území. Pokaždé by mapa vesmíru začínala u hlavních bází dané aliance, kde by se na začátku spawnovaly makro jednotky přívrženeckých armád a odkud by vyrážely obsazovat dané systémy. Hlavní strategické cíle by volil vůdce hlavního klanu aliance. Podvojné, menší cíle klanoví vůdci ostatních klanů v alianci a vůdci přívrženeckých klanů by veleli svému klanu, který by především v bitvách plnil zadané cíle, z čehož by plynuly odměny za splněné mise. Na konci periody by se vyhodnotilo pořadí úspěšnosti frakcí a rozdělily se ceny. Nezničené jednotky by hráčům/klanům zůstaly do začátku další periody. Další periody po periodě první, kde by všichni začínali od pomyslné nuly, by se mohly formovat aliance/frakce podle počátečních bojových sil tak, aby síly na začátku válečné periody byly vyrovnané. I když je otázkou jestli to neudělat jinak. Například nashromážděné a udržené bohatství + válečné prostředky+ úspěchy a zásluhy makro systému přepočítat univerzálně na skóre, za to rozdat odměny. Ať už v podobě měny na nákup makro prostředků v další periodě nebo zvedat expy/teary/otevírat možné nové makro jednotky atp.

2. Mikro - každý hráč by měl na začátku jen svou loď řekněme, že podle toho jakým způsobem si bude vydělávat na chleba, by si na začátku vybral, jestli bude mít bojovou stíhačku, nějaký těžební stroj, nebo nákladní loď. Po území své frakce by se pohyboval většinou bez problémů a také by tam mohl těžit kýžené materiály, které by buď prodával na trhu, nebo si je nechával a stavěl z nich vlastní buď součástky, nebo celé lodě, základny nebo co koho napadne, a ty prodával nebo dále využívalk dalšímu svému postupu. Uskutečněné obchody na trhu s materiály by za odměny převážely nákladní lodě. To by šlo udělat i jako drobná quest hra pro mobilní zařízení, něco na způsob Shakes, and fidget. Otázka logistiky, co já vím, ještě v žádné hře není zohledněna, takže tady by mohla tato hra být první. Princip jednoduchý. Máte nákladní loď v jedné sestavě, kde si vyjedete požadavky odvozu jakých surovin kam a zadáte nákladní lodi aby vzala takový a makový kontrakt, ona se vám na danou dobu blokne a po uplynutí doby se uvolní a dostanete výdělek. Pro hráče nebo klany, které by se nepřidaly k žádné frakci, by tak vznikal možný prostor, že by takové nákladní konvoje přepadali a kradli suroviny pro ty, kteří by za ně na černém trhu nabídli nejvíce. Takovéto střety by otevíraly minibitvy. Samozřejmě by mělo být možné se volně pohybovat vesmírem a takové kontrakty vyřizovat osobně ingame, než na mapě "galaxie" kouknout, kde mám konvoj, vybrat kontrakt a čekat až dorazí z bodu A do bodu B. Dále by se hráči zúčastňovali bitev. Bitvy by měly několik podob a bylo by i několik různě velkých bojišť pro různě velké bitvy s předem daným počtem hráčů. Dostupné jednotky v bitvách by byly na základě toho, jaké jednotky/flotily na bojiště skutečně dorazí). Poslední podoba bitev by byla sportovní. Například souboje v arénách ve stylu 1v1, 3v3 atd., dále battle royale , a klidně i vesmírná obdoba DOTy/LOLka nebo jiné zábavné hříčky. Tam by byl prostor pro turnaje, ligy atp.

3. Ekonomika a budování. Stavba základen a lodí atd. by byla závislá na surovinách dostupných/dopravených do dané soustavy. V každé soustavě by se daly těžit jen určité prvky potřebné k výrobě určitých potřebných součástí. Tím pádem by klany budovaly například mateřské lodě, kam se vejdou stíhačky členů společně, klany vládnoucích aliancí by zatěžovaly své území, kde by měly základny (majáky) daní, ze které by nakupovaly materiály na své flotily atd. (Tady by to chtělo ještě hodně domýšlet model jestli budou na daných místech existovat NPC základny s obchody, kde by se nakupovaly různé věci od základních stíhaček, nebo jiných součástek, materiálů a jiných věcí, třeba i výrobních nástrojů, případně NPC doky kde by se daly kupovat/stavět různě velké třídy lodí.). To by též byly důležité strategické body, které by na mapě chtěly frakce obsadit.

Co se týče sandboxu, šlo by o to, že by jakýkoli hráč se svou koupenou nebo postavenou lodí/flotilou mohl sám létat vesmírem, plnit zakázky, dolovat materiály ať už z asteroidů, nebo přímo na planetách, nebo z trosek lodí ať už náhodně spawnutých do světa nebo po bitvách, přepadat konvoje, nebo jiné hráče, kteří takto hrají, setkávat se s nimi, obchodovat s nimi, měnit věci atp., stavět základny, báze, a tak podobně.

Určitě bych toho vymyslel ještě spoustu, ale tohle by mohla být slušná kostra mých představ.
 

Evelas

Petty Officer
Staff member
Torchbearer
Nebavme se teď o herních módech, ty jdou adaptovat pro oba herní styly.
 

thomas3711

Azulgar Lead Developer
Staff member
Azulgar by mal byt arkadovy s nadychom realisticnosti. Uz sme sa rozhodli pre zasadne porusenie fyziky a to fakt, ze lod spomaly ked vypnes motory, i.e. zotrvacnost (interne to sice mame vysvetlene nejakym sci-fi gimmickom ako intertia-dumpener a ze je to vedlajsi efekt FTL motorov, ale ajtak je to nerealisticke). To by sme ale museli uz potom riesit realnu fyziku letu po slnecnej sustave, ako hofmanove transferi a fakt, ze letis niekolko dni alebo mesiacov. Pointa ale je, ze realisticky let vo vesmire nie je zabavny na standardne sci-fi vesmirne bitky. A uz vobec nie pre multiplayer, ono ani neviem ci je to vobec mozne to nakodit (Kerbal Space Program nema multiplayer z dobreho dovodu a to je asi jedina hra co poznam co ma realisticky let vo vesmire).

Co tym chcem povedat je, ze pokial veci budu moct byt realisticke tak super, ano. Ale zabavnost, "fun" a dobry zmysel hernych mechanik by mal mat prednost pred realitou.
 

thomas3711

Azulgar Lead Developer
Staff member
Co se týče sandboxu, šlo by o to, že by jakýkoli hráč se svou koupenou nebo postavenou lodí/flotilou mohl sám létat vesmírem, plnit zakázky, dolovat materiály ať už z asteroidů, nebo přímo na planetách, nebo z trosek lodí ať už náhodně spawnutých do světa nebo po bitvách, přepadat konvoje, nebo jiné hráče, kteří takto hrají, setkávat se s nimi, obchodovat s nimi, měnit věci atp., stavět základny, báze, a tak podobně.
Zhruba si to trafil. Po vydani novej verzie zacneme pracovat na combat update (dalsie zbrane) a po nom je naplanovany mining & cafting update. Hracske zakladne, obchodovanie a interakcie medzi hracmi su planovane featury.
 
Top